2020 – a strange year

Det har onekligen varit ett annorlunda år. Vi började året på världens finaste ställe Nikoi Island. Så fantastiskt glad och lycklig att vi hann göra den mest fantastiska resan ever. Jag hann fylla år i slutet på förra året och få en grym fest också. Storslaget firad som vanligt så länge jag känt dig. Puss Älskling. Året kunde inte börjat på ett bättre sätt och vi avslutade det med fina vänner i Bromma.

Lite ax från året som gått, bilder kanske kommer. Magnus och Beas stora Födelsedags Party i början av året. Fastighetsmässan & Antikmässan – där fanns bla Bob Dylan som konstnär. Rätt schyssta tavlor faktiskt! Middag på AT Six med vänner. PrickAW på Scandic med middag på Ciao Ciao. Vi åkte lite skidor i Kungsberget med kidsen. Only två konserter har det blivit, Ludvig Hart & Simple Minds. Sen slog den där P till i mars. Skolundervisning och jobb hemifrån. Oro för anhöriga och många som mår dåligt. Riktigt illa var det verkligen- och är faktiskt fortfarande. Vi har ändå gjort en hel del saker. Vi har träffat vänner och haft middagar hemma. Alla våra bokade konserter har blivit avbokade eller flyttade. Vår sommarresa blev inställd.
Tycker vi fick en fin sommar hemma. Vädret var fint och och vi badade i sjöar och hav. Vi letade lite drömhus- SkeboHov Vi åkte till Grytsberg med övernattning tillsammans med vänner – mat och dryckesprovning – Steffos njutningsafton. Busiga som vi var rökte vi cigarrer!!! Huh Dagen efter gjorde vi en utflykt till Solbacka, Jan Guillou gick där på läroverket och Ondskan utspelar sig där, det ligger i närheten där vi var och ute till försäljning. Kusligt och helt knäppt om de skulle hitta en köpare. Stort, ödsligt och ruggigt. Även fast solen lyste den dagen.
En Aprillig em vid påsk besökte vi Såstaholm med mys framför brasan och promenad runt ägorna, lite närområdesutflykt 🙂
I maj kom Ella med i Idol och grym som hon är tog hon sig till topp 7 på hösten. Sjukt stolt mamma! Överraskning för Daniel på hans födelsedag – jag hyrde en hel biograf och inte vilken som helst Capitol – och hade playstationspel med snacks och god mat. Den hade han inte gissat på 🙂 Lite student i Bromma och lite golf på försommaren . Monsieur krossade handen i början av sommaren så det blev till att gipsa och operera. Tyvärr – 😉 var vi tvugna att byta bil så jag fick att köra cab under en längre tid då caben är manuell och det gick inget vidare med handen. Men det gjorde jag så gärna. Vi har under året gjort lite mysiga övernattningar. Bla en Stay in bed på Lidingö med nybyggd infinty pool utomhus, ElleryBeach- ett galet mysigt ställe med gomiddag och spabad utomhus på hösten, Julbord på Seglarhotellet på Sandhamn- så mysigt på Trouville – även på vintern. Jag älskar verkligen Sandhamn. Många barndomsminnen, seglingsminnen och kanske ett och annat partyminne. Mysig båtresa dit och hem med jordens godaste leverpastejmacka. No doubt! Hotel Kung Carl provade vi också med middag på stan och självklart drinkar på en bar – Zink. Vi tog en sväng till Flen eller Malmköping kanske det heter, och stannade några nätter för bubbelbad och mys med Magnus och Bea med flera. Vi tog oss vidare till Örebro och gick på Marilyn Monroes utställning. Hon är en favorit hos mig. En vacker och klok men skör person. Mysig midsommar hemma i år med massor av vänner. Utflykt till Bogesund med bubbel i slottsträdgården, glass i Vaxholm med bus i vanlig ordning. Lunch i Sigtuna och Porche koll. Daniel önskade sig en utomhus bio i trädgården med projektor, så det fixade vi till alla barnen med kompisars förtjusning. Lite barer, Gemma och Noppes och Noppes Takbar, såklart. En av kvällarna på Noppes hade de en båt uppställd på gatan utanför. Sjukt nice båt som de skulle tävla med sen. Vi kunde dock inte vara med och heja då vi var iväg på annat. Middag och drinkar på Lexington Pontonen i solnedgång – så mysigt. En middag tog vi på Diplomat och en annan på Mr French. Drinkar i olika omgångar på Glashuset, Stureplan1 och Grodan. Det var till och från rätt stilla på restauranger i stan. Vi körde en skaldjursfrossa hemma med massor av bubbel vin och skaldjur förstås, Mycket bad på Lidingö´s klippor, lite bubbel där med 🙂 & mycket cabåkning. Segling, ribbåtar och vattenskotrar fortsätter vi drömma om. Grillning hemma, fikapauser på kaptensstugan på Lidingö och stationscafeet i Viggbyholm. Luncher på Bryggan, Pier16, Pont, Bockholmen och Äppelfabriken. Höstmarknad – skördefest i Nyköping och svamplockning. Hösten bestod också av fredagsfinalerna på TV. Sjukt spännande, nervkittlande och jättejobbigt. Där finns mycket att berätta om.
En boksignering med Per Holknekt – The Moneyfest – Till Suzanne FuckOffON. En tjejdag lyckades vi få till också med damklubben, ridning, bad och mysmiddag med tillhörande drinkar och tjejsnack. Vi testade också hela familjehögen på VR – gav mersmak! Lite slottsbesök på Ängbyslott – ett litet slott med urgullig julhandel och Hesselby slott för fotografering i pumpatider. Lite paddel och mycket julmys har det blivit. Bubbel och brasmys mest hela tiden faktiskt. Julafton med kidsen i pyntat hus. Kalle såklart och julklappsspel. Något oense om reglerna. Svårt med olika traditioner. He, men vi varvar. Nyårsafton med vänner i Bromma. Ingen vinter blev det men några snöflingor hann falla på slutet.

Categories:

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein